Kilpailijasi toiminta vaikuttaa brändiisi

Brändit eivät ole staattisia ja muuttumattomia, markkinoille immuuneja yksikköjä.

Voit itse vaikuttaa brändin mielikuvan syntymiseen eri aktiviteeteilla, mutta lopulta asiakas ja muut sidosryhmät päättävät itse, millaiseksi mielikuva yrityksestäsi heidän silmissään muodostuu:

  1. Markkinoiden muuttuessa myös brändin tulee muuttua, sillä brändikuva muodostuu asiakkaan silmissä erityisellä tavalla.

  2. Brändiäsi ei koeta välttämättä sellaisena, millaisena olette sen tarkoittanut välittää, sillä myös muut yritykset ja yksilöt vaikuttavat brändikuvan muodostumiseen.

  3. Ihmisen ei tarvitse olla edes asiakkaasi, kun kilpailijan kanssa käydyt keskustelut asettavat jo odotukset sille, miten teidän toimialalla tulisi toimia. Odotukset on lunastettava ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien asiakkaan kanssa.

Näin ollen myös kilpailijoidesi toimet tai ystävien tai kollegoiden kanssa käyty vuorovaikutus vaikuttavat siihen, miten asiakas kokee brändisi.

Edellinen
Edellinen

Mitä on brändiarkkitehtuuri?

Seuraava
Seuraava

Markkinoinnin paikka on kulmahuoneessa